Tilbage i marts måned løftede Bugatti sløret for en ny variant af sin Chiron-hyperbil kaldet Pur Sport. Designet er oplagt kun med track i tankerne fra ingeniørerne med et utal af ændringer som er fokuseret på førerinddragelse Bugatti har netop afsløret lidt billede materiale fra en nylig test på Bilster Berg, som er en bane i Tyskland, som gav os et lille indblik i udviklingsprocessen.
Chiron Pur Sport anvender samme grundlæggende arkitektur, design og motor som den normale Chiron, men den adskiller sig ved at veje omkring 55 kilo mindre takket være forbedringer som magnesiumfælge, en 3D-printet titanium udstødning-spids og lette bremseskiver og en fast bageste vinge istedet for vingen med hydraulisk system. Og grundet den mindre vægt, har ingeniørerne været i stand til at forbedre bilens affjedringen væsentlig.
Mens den kraftfulde quad-turbo W16-motor med de 1500 hestekræfter ikke har ændret sig, er ‘redline’ forhøjet med 200 o/min til 6900 o/min. Og på grund af den nye aero-form er tophastigheden reduceret til 350 km/t i forhold til den originale bils 420 km/t.
Se videoen fra testen 👇
Med alle disse opgraderinger og justeringer får man alt i alt en bil, som ser ud til at være klar til at bide skeer med de helt store kanoner på en track-bane. Testen med de to prototyper som Bugatti havde til rådighed under denne testproces, blev klaret af et reduceret antal medarbejdere på kun 8 ingeniører, for at kunne overholde Tysklands nuværende sikkerhedsbestemmelser midt i coronakrisen. Bugatti informerer yderligere, at dette kun er en af flere test, som de planlægger at køre, før bilen sættes i endelig produktion.
Ja Ja – Nürburgring “Watch out – Here we come”
Hvis du er en af de 60 heldige personer, som fyrer 24,5 millioner danske kroner af på en Chiron Pur Sport, så har du meget at se frem til👌😎