Herunder kan i læse rækkeviddetesten med de 23 biler som FDM indtil videre har test for kørsel på motorvej med 110 km/t – Se hvilke bilmodeller som klarede sig bedst. Ikke overraskende er det Tesla Model S Longe Range som kørte længst i testen. Men mest troværdige biler forhold til oplyst “WLTP rækkevidde” (opgivet rækkevidde fra fabrikanten) er Hyundai Kona electric Premium 64 kWh, Kia e-Niro Comfort 64 kWh og Mercedes-Benz EQC 400 4Matic 80 kWh som opnår over 90 % af lovet rækkevidde. Mens Seat Mii/Skoda Citigo-e/VW e-Up 32 kWh, Honda e Advance 36 kWh, Renault Zoe 135 Intens 52 kWh samt Smart EQ Fortwo Cabrio 18 kWh er under 70 % af lovet rækkevidde i forhold til testresultatet.
Bil | WLTP rækkevidde | Målt rækkevidde | km/kWh |
Audi e-tron 55 quattro 95 kWh | 405 | 342 | 3,6 |
BMW i3 Charged Prof. 42 kWh | 310 | 231 | 5,5 |
Honda e Advance 36 kWh | 210 | 143 | 4,0 |
Hyundai Ioniq Electric Premium 38 kWh | 311 | 235 | 6,2 |
Hyundai Ioniq electric Premium 28 kWh | 204 | 181 | 6,5 |
Hyundai Kona electric Premium 64 kWh | 449 | 407 | 6,4 |
Jaguar i-Pace EV400 AWD S 90 kWh | 415 | 334 | 3,7 |
Kia e-Niro Advance 64 kWh | 455 | 388 | 6,1 |
Kia e-Niro Comfort 64 kWh | 455 | 414 | 6,5 |
Kia e-Soul Advance 64 kWh | 452 | 364 | 5,7 |
Mazda MX-30 Cosmo 36 kWh | 200 | 165 | 4,6 |
Mercedes-Benz EQC 400 4Matic 80 kWh | 417 | 375 | 4,7 |
MG ZS EV 45 kWh | 263 | 200 | 4,4 |
Mini Cooper SE 33 kWh | 234 | 188 | 5,7 |
Nissan Leaf e+ Tekna 62 kWh | 385 | 317 | 5,1 |
Renault Zoe 135 Intens 52 kWh | 383 | 260 | 5,0 |
Seat Mii/Skoda Citigo-e/VW e-Up 32 kWh | 258 | 160 | 5,0 |
Smart EQ Fortwo Cabrio 18 kWh | 124 | 85 | 4,7 |
Tesla Model 3 Long Range AWD 75 kWh | 560 | 457 | 6,1 |
Tesla Model S Long Range 100 kWh | 610 | 486 | 4,9 |
Tesla Model X Long Range 100 kWh | 505 | 403 | 4,0 |
VW e-Golf 36 kWh | 300 | 192 | 5,3 |
VW ID.3 Business 58 kWh | 421 | 306 | 5,3 |