I den tid, vi befinder os i, er biler blevet andet end blot et transportmiddel. Luksusbiler bliver specialbygget for vise at penge ikke er noget problem, men et middel for at påberåbe sig en højere status. Dem som har rigtig mange mange penge, får specialfremstillet luksusbiler udelukkende efter deres egen smag.
Gennem de sidste mange år, har bilerne ændret sig så betydeligt og når man begynder sin søgen efter nogle unikke modeller, kan der være tilfælde, hvor man tænker om de astronomiske priser som de er prissat efter, kun har været for at malke køberne endnu mere i deres stræben for at eje noget helt unikt.
Hvis du nogensinde har spekuleret over eller har været i en diskussion om, hvilke biler som er de dyreste i verden, så fortsæt bare din læsning her. Her kan jeg nemlig afslører de 20 dyreste biler i verden. Vi begynder fra bunden af, altså med den billigste. (Kilde: luxurylevels.com)
20. Porsche 918 Spyder – $ 929.000 (6,2 milllioner kroner uden afgift)
Denne plug-in hybrid fra Porsche viser, at du ikke helt behøver at opgive hastighed eller stil for at være grøn eller tænke på miljøet – Denne skønhed fra Porsche med næsten 900 hestekræfter kan præstere det vanvittige 0-100 km/t på 2,5 sekunder! Dette er meget tæt på Tesla Model S, som er fuld elektrisk – en god oplevelse for en hybrid! Da den blev afsløret tilbage i 2013 var den en af de højst teknologisk avancerede biler fra Porsche, og må siges stadig at være et godt valg, altså hvis du kan få hænderne i en af de 918 producerede 918’ere, som blev lavet indtil maj 2015.
19. Rimac Concept One – $ 980.000 (6,5 milllioner kroner uden afgift)
Den fantastiske kroatiske superbil, som vi ser her, er produceret i et meget begrænset antal på kun 8 stk. Det er en fuldt ud elektrisk konceptbil med nogle fremragende tekniske specifikationer – Blandt andet har den 1.088 hestekræfter, hvilket var nok til at kalde den for verdens hurtigste elbil tilbage i 2013, (altså året, hvor den lagde vejen forbi Sports Car Event på Sjællandsringen – Se den HER!) hvor den sagtens kunne hamle op med med en Bugatti Veyron, altså når det gjalt at accelerere fra 0-100 km/t – det klare den på blot 2,5 sekunder ligesom Bugattien. Men prisen virker vist mere overkommelig, hvis man vil mærke suset og med en tophastighed på 355 km/t for den opdateret version, stopper euforien da heller ikke her.
Hej, det var meget spændende. 1000 tak for endnu et godt oplæg.