(Foto: Motor1.com)
Det er åbenbart ikke alle som kan håndtere en hyperbil med 1.500 hestekræfter. Så må man bare spørge sig selv, om den medarbejder som sad bag rattet i Bugattien stadigvæk har sit job efter uheldet på fabrikken i Volkswagen-koncernens hjemby Wolfsburg, Tyskland.
Manuela Höhne, talsmand for Bugatti har i en officiel erklæring om ulykken udtalt til den tyske avis Bild. “Chaufføren var desværre lidt uopmærksom, derfor havnede bilen i grøften, men heldigvis kom ingen til skade.”
Relaterede indlæg om Bugatti Chiron
Er sløret løftet på Bugatti Chiron?
Som man kan se af billedet ovenfor, har det ikke blot været et lille uheld. Hyperbilen til $ 2,5 millioner (altså i omegnen af 50 millioner danske kroner med afgift) som var forsøgt skjult med presenning, måtte bugseres væk af en større entreprenørmaskine, med vragresterne slæbende hen af asfalten. Om det var en af Bugatti’s prototyper, en demo eller om det var én af de kun 500 eksemplarer som venter på at få en plads i en garage hos en multimillionær bilentusiast melder historien intet om.
En almindelig gennemsnitlig Bugatti ejer har 83 andre biler, 2 fly og en yacht. Så hvis han/hun skal ud i et par ugers længere leveringstid, betyder det nok ikke det helt store. Der må være en anden superbil i garagen, som kan sørge for få den kommende Bugatti Chiron ejer hen til caféen.
(Foto: Bugatti.com)
Sådan se vilddyret ud i hel stand. De 1.500 hestekræfter kommer fra en 8 liters W16 cylindret motor med 4 turboladere. Topfarten er begrænset af sikkerheds grunde til 420 km/t, men man mener at topfarten kan nå næææsten helt op til speedometerets max på 500 km/t – Helt præcis 463 km/t og på vej op mod topfarten er den første milepæl 0 – 100 km/t nået på blot 2,5 sekund, når speedometernålen passere 200 km/t har sekundviseren kun flyttet sig 6,5 gang og op til de 300 km/t skal den kun bruge 13,6 sekunder.