Reklame.
Af Henrik Hansen, 5. marts 2016
Vi har endnu ikke vænnet os til at skrive 2016, men ikke desto mindre, har Porsche allerede en 2017-nyhed på gaden. Og hvilken smuk én af slagsen. Porsche 911 i version Carrera og Carrera S er de 2 nye i klassen, begge er som noget helt nyt, blevet beriget med turbo.
//
I den forgangne uge fik jeg overrakt nøglerne hos Porsche Danmark til storebror, altså Carrera S, der nu med turbo kombineret med en 3-liters V6 motor yder hele 420 HK altså 50 hestekræfter mere end i Carrera uden S. I den nye model, har man valgt at fokusere på den velkendte og imponerende hurtige PDK-gearkasse. En gearkasse, som man har haft så stor succes med, efter at Porsche valgte et supplement til den manuelle gearkasse.
Porsche 911 Carrera S kaldes også 991 MK2 af Porsche-entusiaster. Og den skuffer absolut ikke i sin formåen på at krydse de første 100 km/t, selvom den nu har fået PDK-gearkassen, den skal nemlig kun bruge 4,1 sekund før den rammer 3 cifre på speedometeret, vores testbil skal dog kun bruge 3,9 sekunder med brug af Launch Control, som den kan benyttet efter montering af Sport Chrono Pakken som ekstraudstyr.
I forbindelse med at bilen har fået Sport Chrono Pakken til en ekstrapris på kr. 41.000,- gør også at bilen har fået flere knapper at lege med, og de er placeret lettilgængelig på sportsrattet med indstillingerne ?Sport?, ?Sport+? samt ?Individuel?, men ikke at forglemme den helt nye ?SPORT Response? knap, som ved et tryk giver dig 20 sekunders overskud af alt, hvad 911?eren har at byde på af henholdsvis lyd og motorkraft, dette vises i instrumentbrættet som nedtællingsgrafik.
308 km/t er topfarten opgivet til fra fabrikken og den påstand, vælger jeg blot at tro på, da dette ikke bliver en del af udfordringen.
Relaterede artikler
AmazingCars tester: Porsche Cayenne 2016 modellen
Se og hør den nye Porsche 911 Carrera S i videoen
Se Vloggen med 2017 Porsche 911 Carrera S (er lige på trapperne)
Testbilen hvis farve er GT Silver metallic kan i øjeblikket erhverves til en pris lige over kr. 2.600.000,- men hvis Du vælger Carrera S modellen i standard, altså uden ekstra-udstyr, så kan det blive din for kr. 2.182.942,- Og lad mig lige slå fast med 7-tommersøm, at prisen ikke ville skræmme mig væk for at blive den lykkelige ejer af den nye 911?er. De 2 dage vi fik sammen, har givet mig troen tilbage på, at en Porsche 911 og dens ikoniske udseende stadigvæk har de egenskaber og former som jeg forelskede mig i tilbage i 80?erne.
Se videoen og hør lidt fra den nye Porsche 911 Carrera S
Af ekstraudstyr til vores testbil kan nævnes, Sportsudstødning, Sport Chrono Pakken, Specialsæder, Soltag, Navigation, Indstigningsliste i rustfri stål med lys og meget meget mere. Udstyr som man ikke ville være foruden og som samler bilen til den smukke helhed som man føler for, når man først har sat sig bag rattet og begiver sig ud i trafikken.
Den nye 2017 Porsche 911 Carrera S vakte meget opmærksomhed og begejstring, hvorhen jeg end kørte rundt. Der var masser af “thumps-up” og smilene blev en tand ekstra brede når højre-foden trykkede lidt hårdere på speederen for at få sportsudstødningen til at brøle. En kørestil som ofte koster væsentlig mere brændstof, men ikke engang den bekymring skal man have i den nye Porsche 911 Carrera S. Den er temmelig økonomisk i forhold til dens motorkraft og præstation, med et EU-gennemsnit på 13,0 km/l og med benzinpriser på langt under kr. 10,- så er der lagt op til et endnu bredere smil, når speederen trædes i bund.
Sidst men ikke mindst, vil jeg blot lige slå et slag for de genkendelige kvadrant-lygter som jeg mener giver bilen her i Danmark, da vi jo skal anvende kørelys i dagligdagen, et langt flottere men også et mere eksklusivt look.
Se flere billeder herunder
Hvis du selv drømmer om sådan en lækker bil, kan du nemt låne 75.000 uden sikkerhed.