Pagani kalder dette den sidste Huayra coupe. Kælenavnet ”L’Ultimo” som den kaldes, betyder oversat fra italienske ”Den Sidste”. (Foto: Prestige Imports Miami)
Det er den sidste og nummer 100 Huayra som er bygget, og det er en hyldest til Formel 1 verdensmester Lewis Hamilton, som fornylig i et interview udtalte, at Pagani’s første bil, Zonda’en, var “forfærdelig at køre.”
Luksusbilforhandler fra Miami Brett David er ejeren, og han har bestilt bilen for at efterligne udseendet af Hamiltons Mercedes-AMG F1 racer. På det ydre af bilen, kan du tydeligt se ligheden til F1-raceren. Sølv, sort og grønt fungerer godt sammen, ligesom de gør på Hamiltons bil. Det er også et udseende, som giver mening for Pagani, da både Pagani’en og Formel 1-raceren anvender AMG-motor.
Hamilton’s har flest hestekræfter, da hans Mercedes-AMG F1 W08 EQ Power + producerer omkring 1.000 hestekræfter takket være en smule hjælp fra elektrificering. Brett David bliver nødt til at nøjes med de 789 hestekræfter, udelukkende fra den 6,0-liters twin-turboladet V-12’er.
Når man ser bilen stående i showroomet hos Davids Prestige Imports i Miami, med mågevinge-dørene åbne. Giver det dig et godt indblik i lt det kulfiber som benyttes både inde og ude. Det er overalt og hjælper med at holde bilen let, hvilket igen gør det muligt at udnytte alle de hestekræfter, den har. Bagvingen er specielt fremstillet for denne Huayra. Der er aktive aero elementer, der arbejder sammen med den store spoiler for at tvinge bilen mod asfalten under høje hastigheder. En synlig midterfinne er med til at forbedrer højhastighed stabiliteten. Bilen har flere elementer, som hjælper med til, at skille sig ud fra de øvrige Huayras. Heriblandt navnet på bagenden af bilen ”L’Ultimo”.
Det er værd at bemærke, at Huayra produktionen ikke officielt er forbi. Pagani bygger nemlig stadigvæk Huayra Roadsteren. Man forestiller sig heller ikke helt, at denne her faktisk er den sidste coupe, som det italienske firma vil bygge. Der har nemlig været produceret utallige “Final” Zonda’er, så mon ikke, at Huayra vil have en lignende ekstraordinær produktionsperiode. Hvis Du har nok penge i hånden, vil Du helt sikkert kunne overbevise Pagani om at bygge en dig Huayra Coupe 😉
I øjeblikket er L’Ultimo måske en måde for Pagani, at spore sig ind på en mulig efterfølger til deres Huayra
Husk at følge bloggen for at læse de seneste nyheder og deltage i konkurrencerne HER!
Se flere billeder af den smukke Pagani herunder