Årets første sneakers-indkøb

Lamborghini Huracán Evo med Performante kræfter

Lamborghini Huracán EvoDet er temmelig svært at tro, at der allerede er gået fire år siden Lamborghini berigede os med deres Huracán. Og siden hen også med Performanten som er den trimmede version som skal presse den hurtige bil endnu hurtigere rundt på en racerbane. (Foto: Lamborghini.com)

Lamborghini Huracán EvoIkke desto mindre har Lamborghini udarbejdet en subtil opdatering på Huracán’en. Idet bilen er nået halvvejs i sin livscyklus, man forventer en efterfølger til Huracán’en vil være på gaden omkring 2022. Den opdaterede version med tilnavnet Evo sælges fra foråret, med priser fra ca. 1,7 millioner kroner uden afgift og vil højst sandsynligt få sin debut ved Genève International Motor Show i marts måned.
De største ændringer, rent visuelt, er nye linjer ved både for- og bagenden. Specielt ved bagenden er der skabt et nyt design med udstødningen som fokus der matcher placeringen fra Performante-modellen. Og det er ikke kun for syns skyld, da Huracán Evo’en har samme motorspecifikation som Performanten.

Lamborghini Huracán Evo5,2-liters V10’eren i Huracán Evo’en matcher Performantens 640 hestekræfter. Som takket være en 7-trins dobbeltkoblingstransmission, firehjulstræk er nok til at skyde Huracán Evo’en op på 100 km/t fra hvile på søle 2,9 sekunder. Tophastigheden hævdes at være over 325 km/t.


Har du lyst til at prøve kræfter med en Lamborghini Huracán LP610-4, så tag et ekstra kig HER!


Lamborghini Huracán EvoFor at forbedre ydeevnen til max-grænsen tilføjede Lamborghini firehjulsstyring og et forbedret drejningsmomentvektorsystem, som kan variere drejningsmoment individuelt til hvert hjul. Bilproducenten har også udviklet et computer-system, som styrer alle aspekter af bilens dynamiske opførsel, og integrerer fuldt ud alle dynamiske systemer og opsætninger som kan forudse det næste træk og behov fra føreren via rattets, bremsen og speederens belastning. Køreren kan selv styre sværhedsgraden via kørselsmode-vælgeren.

Lamborghini Huracán EvoLamborghini opgraderede også de tidligere Huracáns chassis sensorer til bedre præcision og de magnetiske fjedringsdæmpere til bedre respons. Styresystemet har også haft fordel af firehjulsstyringen; Resultatet er bedre smidighed ved lave hastigheder og maksimal stabilitet ved høje hastigheder

Lamborghini Huracán EvoHuracán Evo’en får ikke samme ”trick aktive aerodynamik system” som Performanten, men der er en forbedret aerodynamik via bedre downforce. Foran ses et nyt og forstørret luftindtag. Ligesom sideskørternes luftindtag også er vokset. På bagenden sidder en integreret vingespoile.

Lamborghini Huracán EvoInteriøret er også ændret, bl.a. med en ny 8,4 tommer touchskærm i midterkonsollen, hvor de forskellige kørefunktioner såvel som ”start-og stop-knap” og Apple CarPlay smartphone integration. Dette giver samtidig mulighed for stemmekommandoer og sætter chaufføren i kontakt med Siri. Der er et dobbeltkamera telemetrisystem, der muliggør avanceret telemetrioptagelse og analyse.

Lamborghini Huracán Evo

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Årets første sneakers-indkøb