Dagens Spot - Januar 2018

Min største bil-bommert i 2017

bommert2017_xVi begår alle fejl og jeg bliver nødt til at gå til bekendelse – Jeg er altså heller ikke noget overmenneske. Men 2017-bommerten hører til i toppen over fejl som jeg har begået, hvor der har været biler indblandet.

bommert2017_9Men når nu fejlen sker i en af drømmebilerne – Så er det lige før, at det er en utilgivelig én af slagsen.

bommert2017_10Dagen begyndte ellers fantastisk, en septemberdag på vej til trackday i det svenske. 4 superbiler fra Sports Car Rental skulle til Ring Knutstorp. Her ventede omkring 100 svenske, hovedsaglig mænd på at få deres debut i en superbil på den 2 kilometer lange racerbane. En Ferrari 458 Spider, en Audi R8 samt 2 Lamborghini’er begav sig afsted den tidlige september morgen fra København.

bommert2017_2Jeg havde fået nøglerne til den ene Lamborghini, en Gallardo Superleggera’en med 570 hestekræfter og kunne nu se frem til min aller første og også længe ventet tur gennem Øresundstunnellen i en superbil. Og turen gennem den 4 kilometer lange tunnel, levede fuldstændig op til forventningen med musikanlægget slukket og kun lyden fra de 4 superbilers tilsammen 2.170 hestekræfter og ialt 36 cylindre som live-orkester.

bommert2017_7Selve dagen på den svenske racerbane forløb uden problemer. Og har du lyst til at se mere fra trackday på Ring Knutstorp – Så fik jeg lavet en lille video som giver et lille indblik i dagen.👇

bommert2017_3Men nu kan jeg vist ikke skrive mig mere udenom den famøse bommert. Da vi instruktører, skulle retur mod København, var jeg så den heldige, der fik lov til at sætte mig bag rattet i den nyeste Lamborghini Huracán til en pris af 4 millioner kroner med danske afgifter. En drøm mere gik i opfyldelse denne søndag – Nemlig at sidde alene bag rattet i den smukke italienske superbil fra Lamborghini med hele 610 hestekræfter.

bommert2017_8Med instruktørerne fordelt i de 4 superbiler og heldigvis udstyret med en walkie-talkie hver. Sætter vi atter kurs mod Øresundsbroen. Alt er timet og tilrettelagt og næste destination er en tankstation, hvor alle bilerne kan tankes op med V-Power efter en hård dag på bane.

bommert2017_5Efter ganske få kilometer på de svenske landeveje, begynder den vidunderlige grønne Huracán at gå meget ujævnt i motoren og med angst i stemmen, kalder jeg de øvrige over walkien og fortæller om mine iagttagelser. De første tanker og spekulationer henledes på at superbilen har brugt for meget energi på racerbanen. Så da bilen overgiver sig og jeg får den placeret i rabatten omgivet af de 3 øvrige superbiler – Har jeg lyst til at stikke halen mellem benene og løbe ind i den nærliggende skov.

Bommert2017_1Første hjælpesomme instruktør på pletten, får dog stoppet min flugt og kan meget hurtigt konstatere at den 4 millioner kroner dyre superbil – Er løbet tør for brændstof. Argh, hvad “Søren Walsted” sker der lige her. Det er første gang, det nogensinde sker for mig i mit meget lange liv med kørekort. (Kan du se, hvor meget benzin der er tilbage på billedet?)

bommert2017_11Gudskelov – Var der ingen sure miner, alle de andre er virkelig overbærende med mig (det siger de ihvertfald😊) – Chefen selv, kørte de 2 kilometer retur til tankstationen som vi lige havde passeret og fik hentet en reservedunk med 5 liter benzin, så turen atter kunne genoptages. (fik vist ikke nævnt, at man, det vil sig jeg, føler sig temmelig dum ved at være skyld i at 4 superbiler til en værdi af 16-17 millioner kroner holder stille i vejkanten, fordi “man” ikke kunne aflæse en italiensk tankmåler)

bommert2017_6Resten af turen forløb gudskelov uden problemer. Men mit nervøse blik, var konstant rettet mod tankmålernålen, som jeg syntes bevægede sig meget hurtigt med kollisionskurs mod “tom tank” igen. Vi havde trods alt en del kilometer inden optankning i Malmø. Og jeg var først rolig i hele kroppen, da Lamborghini’en var fuld tanket.

bommert2017_12

2 kommentarer

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Dagens Spot - Januar 2018